Ocena wątku:
1 Stopień Usui Reiki / Anshin Rytsu Mei - Podstawy skupienia i koncentracji.
#1
„Anshin Rytsu Mei” - To podstawa systemu Usui Shiki Ryoho. Jest to seria technik duchowych które mają na celu, oczyszczenie ciała i jaźni a przez to, doprowadzenie nas do naszej prawdziwej niebiańskiej natury. Odwiecznej prawdy którą jesteśmy.... 
Jest to podstawowa forma medytacji którą uczeń pierwszego stopnia Reiki powinien opanować.
Wykonuje się ją codziennie - przez minimum 15 minut.
Na początek kilka terminów.


Seiza – siedząca skała. ( siad japoński )
Sei — Oznacza skałę. Za — Oznacza siedzenie. 
Połączenie tych dwóch wyrazów oznacza siedzenie nieporuszonym jak skała lub, siedząca skała.
W buddyzmie ZEN pozycje tą nazywamy ZAZEN.
Klęczymy , kolana rozsunięte od siebie na odledłość dwóch pięści, 
Pięty jak najbardziej na zewnątrz ciała.
Duże palce u stóp zachodzą na siebie. 
Plecy muszą być koniecznie wyprostowane. 
Usta zamknięte. 
Broda lekko opuszczona.

Gassho (czyt. Gassio) polegające na złożeniu dłoni w pozycji modlitwy, przed sercem  - wysokość sutek.
(Serce w języku japońskim oznacza Kokoro.)
 Następnie przesuwamy naszą świadomość do czakry serca.
 Delikatnie  oddychamy poprzez czakrę serca..
Podczas tej praktyki - w naszej aurze tworzy się energetyczny wir który reguluje, oczyszcza i uaktywnia czakrę serca.....
"Rozgrzanie ognia sercowego i ciepło dłoni to podstawowa oznaka uaktywnienia przepływu Ki.... „


„Anshin Rytsu Mei” - składa się z 4 części. 
Wykonuje się je płynnie, jedna po drugiej. Gdyż tylko razem stanowią one, potężne ćwiczenie duchowe , które przerabia naszą karme i
napełnia nasze ciała mocą miłości.

1. „Seiza” - Wycisz umysł i emocje, uspokój oddech by twa świadomość mogła trwać w ciszy i mocy siadu Seiza.

2. „Haragei” - Głębokie dolnobrzyszne oddychanie (zwane inaczej Misogi). 
Cały czas siedząc w Seiza skupiamy  się na dolnym Tanden (punkcie HARA – jest to rejon ciała na wysokości 2 czakry, około 3 cm poniżej pępka) oraz na docierającym tam głębokim dobrodusznym oddechu, przenoszącym „KI” z zewnątrz ciała ku jego wnętrzu.
Oddychamy w stałym rytmie, oddech ma docierać do dolnego Tanden.
(wykonuj minimum 5 minut)

Praktyka ta ma za zadanie wyciszenie i zrelaksowanie umysłu.  Podczas Haragei należy co pewien czas korygować swoją pozycję Seiza.
Plecy powinny być wyprostowane.
Prawidłowa pozycja ciała zapewni wam, odpowiednio skupiony stan umysłu podczas medytacji.

3. „Swobodne – graniczne zatrzymanie oddechu”. 
- Wykonując Haragei zatrzymaj oddech na granicy wdechu i wydechu. 
Pamiętaj by przerwy pomiędzy cyklami były swobodne i niewymuszone. 
Unikaj dyskomfortu. Obserwuj - spróbuj wyczuć „KI” która krąży w twym organizmie.
(wykonuj minimum 5 minut)

4. „Medytacja doskonałej formy” - 
Siedząc w Seiza, kontynuując technikę oddechu, .
W swojej wyobraźni ujrzyj siebie w doskonałej boskiej formie.
Zobacz siebie jako świetlistą postać przenikaną przez miłość Jedynego.
(wykonuj minimum 5 minut)


Chciałbym zwrócić wam jeszcze raz uwagę na to że, przedstawiona medytacja jest, podstawą pierwszego stopnia Usui Reiki.
Pierwszy stopień ma przygotować wasz fundament. Wyćwiczyć, ciało, umysł i oczyścić ducha. 
Sama inicjacja w Reiki - bez waszej pracy niewiele zdziała. 
Jeśli chcecie mieć rezultaty to, wykonywanie codziennie Anshin Rytsu Mei jest absolutnym minimum.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości